Prawo Konsumenta do odstąpienia od Umowy
- W terminie 14 dni od dnia doręczenia Produktu lub Produktów Klientowi działającemu przy realizacji Zamówienia jako Konsument przysługuje prawo do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od danego Zamówienia. Dla zachowania terminu, o którym mowa w zdaniu poprzednim wystarczające jest wysłanie oświadczenia do Sprzedającego przed upływem 14-dniowego terminu. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od Zamówienia dostępny jest pod linkiem: https://wigolen.com.pl/wp-content/uploads/2024/03/Formularz-odstapienia-od-Umowy.doc oraz przekazywany jest Klientowi działającemu jako Konsument wraz z wiadomością e-mail, o której mowa w pkt. VI.1.5. lit. b) powyżej. Adres e-mail należy przesłać oświadczenie, w przypadku wyboru takiej formy złożenia oświadczenia: sklep@wigolen.com.pl .
- W terminie 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Zamówienia Klient odstępujący od Umowy powinien odesłać całość Produktów dostarczonych w ramach Zamówienia, od których odstąpił od Umowy na adres Sprzedającego wskazany w Regulaminie. Klient ponosi koszty odesłania przedmiotu Zamówienia na adres Sprzedającego. Do zachowania terminu, o którym mowa w zdaniu pierwszym niniejszego ustępu 2 wystarczające jest nadanie przesyłki przed upływem terminu.
- Sprzedający w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy zwraca Klientowi, który odstąpił od Umowy zgodnie z postanowieniami ustępów poprzednich całość kosztów poniesionych przez Klienta w związku z zakupem Produktów, co do których złożone zostało oświadczenie o odstąpieniu od Umowy bez kosztów dostawy. Klient wybiera najbardziej dogodną dla siebie opcję wysyłki i wysyła ją na adres wskazany przez Sprzedającego w Formularzu odstąpienia od umowy. Sprzedający zwraca środki w ten sam sposób, w jaki Klient uiścił płatność, tj. na numer rachunku bankowego użyty przez Klienta do zrealizowania płatności, chyba że Klient wyraźnie zastrzeże odmiennie.
- Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Klient może wysłać potwierdzenie odesłania na adres e-mail Sprzedającego wskazany w Regulaminie.
- Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- Postanowienia niniejszego pkt. VIII Regulaminu mają zastosowanie wyłącznie do Konsumentów. Uprawnienia opisane w niniejszym pkt. VIII Regulaminu nie przysługują żadnej innej osobie, niż wyraźnie wskazane w niniejszym ustępie.